Organizacja zajęć

Zajęcia rozpoczynają się o 12:15 i trwają do 13:45 bez przerwy. Student, który ma wygłosić wykład, powinien pojawić się w sali wcześniej i przygotować sprzęt, aby rozpocząć możliwie punktualnie.

Wykład ma formę otwartą, o ile student prowadzący wykład nie wyrazi sprzeciwu. Miejsca na sali ograniczają liczbę potencjalnych słuchaczy, a pierwszeństwo zawsze mają osoby zapisane na wykład.

Wykład studenta składa się z dwóch części (*):

  • 45-60 minut - prezentacja wybranego zagadnienia
  • 30-45 minut (**) - dyskusja na ten temat

(*) Na życzenie studenta, dyskusja może odbywać się równocześnie z wykładem. W takim przypadku prowadzący wykład pełni rolę moderatora dyskusji i kontroluje czas, aby zmieścić się w ustalonym ramach.

(**) W wyjątkowych sytuacjach, dyskusja może być dłuższa, kosztem pierwszej części (nawet być celem wykładu, z kilkoma slajdami/live codingiem w tle), prowadzący wykładu dba o o by dyskusja była interesująca i odpowiednio długa.

Zasady zaliczenia:

Seminarium na dwa cele: sprawdzenie (i ćwiczenie) umiejętności samodzielnego researchu i przedstawienia jego wyników, oraz sprawdzenie (i ćwiczenie) umiejętności dyskutowania na tematy związane z codzienną pracą developera. W związku z tym ocena końcowa składa się z dwóch części.

Prezentacja

Przygotowanie wykładu jest minimalnym i (zazwyczaj) wystarczającym wymogiem, umożliwiającym uzyskanie oceny 3.0. W zależności od jakości wykładu i zaangażowania prowadzącego w moderowanie dyskusji, można otrzymać dodatkowy bonus do oceny końcowej w wysokości do +1.0.

  • Informacje na temat bonusu przyznanego za wykład będą dostępne od razu po jego zakończeniu, i jest to jedyny moment kiedy można do tego bonusu zgłaszać uwagi.
  • W wyjątkowych sytuacjach, jeśli wykład studenta będzie wyjątkowo słabo przygotowany (i będzie to wynikać z braku poświęcenia czasu na odpowiednie przygotowanie się, a nie z słabszych umiejętności wygłaszania publicznych przemówień), rezerwuję sobie prawo do wymagania także częściowej aktywności na wykładach innych studentów w celu uzyskania oceny dostatecznej.
  • Materiały i źródła do wykładu dobrze jest przesłać na mój adres e-mail przed zajęciami, aby umożliwić innym studentom wcześniejsze zapoznanie się z nimi poprzez system SKOS.

Aktywność

Wymogiem na uzyskanie wyższych ocen jest aktywny udział w wykładach innych uczestników. Aktywny udział oznacza w tym przypadku zadawanie pytań bądź udzielanie się w dyskusji.

  • Osoby które były aktywne na zajęciach (zadawały pytania, brały udział w dyskusji) na koniec wykładu dostaną "plusa"
  • W zależności od liczby "plusów", ocena końcowa zostanie zwiększona do +2.0 (oczywiście, do maksymalnej oceny 5.0):
    • 90% aktywności w zwyż (plusy na min. 90% zajęć): +2.0
    • 75%-90% aktywności: +1.5
    • 50%-75% aktywności: +1.0
    • 25%-50% aktywności: +0.5
  • Wszelkie progowe wartości będą zaokrąglane zawsze na korzyść studentów.

Zastrzegam sobie prawo do zmiany zasad w dowolnym momencie semestru, pod warunkiem, że zmiany będą korzystne dla studentów (tzn żaden student nie będzie miał oceny niższej niż ta wynikająca z zasad przedstawionych obecnie).

Ostatnia modyfikacja: wtorek, 26 września 2023, 16:46