Organizacja zajęć i zasady zaliczenia
Organizacja zajęć
Zajęcia odbywają się bez przerwy. Student, który ma wygłosić wykład, powinien pojawić się w sali wcześniej i przygotować sprzęt, aby rozpocząć możliwie punktualnie.
Wykład ma formę otwartą, o ile student prowadzący wykład nie wyrazi sprzeciwu. Miejsca na sali ograniczają liczbę potencjalnych słuchaczy, a pierwszeństwo zawsze mają osoby zapisane na wykład.
Wykład studenta składa się z dwóch części (*):
- 45-60 minut - prezentacja wybranego zagadnienia
- 30-45 minut (**) - dyskusja na ten temat
(*) Na życzenie studenta, dyskusja może odbywać się równocześnie z wykładem. W takim przypadku prowadzący wykład pełni rolę moderatora dyskusji i kontroluje czas, by zajęcia nie trwały dłużej niż 90 minut.
(**) W wyjątkowych sytuacjach, dyskusja może być dłuższa, kosztem pierwszej części (nawet być celem wykładu, z kilkoma slajdami w tle), prowadzący wykładu dba o o by dyskusja była interesująca i odpowiednio długa.
Zasady zaliczenia:
Seminarium na dwa cele: sprawdzenie (i ćwiczenie) umiejętności samodzielnego researchu i przedstawienia jego wyników, oraz sprawdzenie (i ćwiczenie) umiejętności dyskutowania na tematy związane z codzienną pracą developera. W związku z tym ocena końcowa składa się z dwóch części.
Prezentacja: Przygotowanie wykładu jest minimalnym i wystarczającym (*) wymogiem, umożliwiającym uzyskanie oceny 3.0. Dobrze przygotowane wykłady (zarówno od strony merytorycznej jak i od jakości prowadzonej później dyskusji) mają też wpływ na podwyższenie oceny końcowej.
(*) Jeśli jakość wykładu będzie niezadowalająca, i będzie to wynikać ze słabego przygotowania (a nie na przykład ze stresu), możliwe jest, że do uzyskania oceny dostatecznej będzie też wymagane spełnienie (w pewnym zakresie) kolejnego punktu.
Aktywność: Wymogiem na uzyskanie wyższych ocen jest aktywny udział w wykładach innych uczestników. Aktywny udział oznacza w tym przypadku zadawanie pytań bądź udzielanie się w dyskusji. Po każdym wykładzie można się zgłosić po "plusa". Liczba plusów zdobytych w trakcie semestru ma bezpośredni wpływ na ocenę końcową.