Zajęcia I2.T (teoria informatyki). Zajęcia odbywają się we środy w godzinach 14:15–18:00 w sali 141. Wykład jest prowadzony według książki Chrisa Okasaki Purely Functional Data Structures, CUP 1999.
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
Seminarium odbywa się we czwartki w godzinach 10:15–12:00 w sali 310. Opis zajęć.
- Nauczyciel: Mateusz Markiewicz
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
Przedmiot Informatyczny 1 (dla studentów studiów I stopnia). Wykłady
odbywają się we wtorki w godzinach 16:15–18:00 i czwartki w godzinach
14:15–16:00 w sali 119. Wieczorki Bezpieczeństwa odbywają się we wtorki
w godzinach 18:15–20:00 w sali 119. Opis zajęć.
- Nauczyciel: Antoni Kościelski
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Jan Otop
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
Wprowadzenie do programowania wykorzustujące miły i sympatyczny język Python
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Agnieszka Faleńska
- Nauczyciel: Michał Gańczorz
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Filip Sieczkowski
- Nauczyciel: Jerzy Marcinkowski
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Jan Otop
- Nauczyciel: Witold Charatonik
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
Zestaw informacji i porad dla studentów 1 roku informatyki oraz ISIM.
- Tutor: Małgorzata Biernacka
- Tutor: Dariusz Biernacki
- Tutor: Krzysztof Piecuch
- Tutor: Piotr Wieczorek
- Tutor: Paweł Woźny
Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom pierwszego roku podstawowych narzędzi do współtworzenia, kompilowania, uruchamiania, publikowania oraz dokumentowania swoich oraz cudzych programów. W programie, między innymi, podstawy Linuksa, gita i LaTeX-a.
- Nauczyciel: Michał Karpiński
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Jan Otop
Wykład z podstaw grafiki komputerowej wprowadza podstawowe metody i niezbędną teoretyczną wiedzę umożliwiając efektywne programowanie grafiki z użyciem kart graficznych. W częsci praktycznej na pracowni uczymy się programować w nowoczesnej wersji OpenGL (wersja 3.3 lub nowsza).
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Francisco Melendez Blas
Przedmiot stanowiący wprowadzenie do formalnych podstaw niezawodnego
oprogramowania, przy użyciu systemu Coq. Poruszana tematyka dotyczy
wybranych elementów logiki, teorii języków programowania oraz samego
systemu Coq, a całość przedmiotu realizowana jest w oparciu o podręcznik
Software Foundations.
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
- Nauczyciel: Zdzisław Spławski
Pracownia z przedmiotu Programowanie funkcyjne, 2016/17. Zajęcia mają na celu zapoznanie studenta z programowaniem w gorliwych językach wyższego rzędu, takich jak OCaml i Scheme.
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
Seminarium, na którym mamy okazję opowiedzieć (i usłyszeć) o różnych językach programowania, które istotnie wychodzą poza standard C++/Java/C#
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
Zajęcia z systemów operacyjnych w grupach zaawansowanych.
Celem zajęć jest opanowanie klasycznych mechanizmów jąder SO udostępnianych programistom przestrzeni użytkownika. Dodatkowo student zdobędzie pewne intuicje co do wewnętrznej organizacji jąder systemów operacyjnych z rodziny BSD (tj. FreeBSD, MacOS X aka macOS, NetBSD, OpenBSD, DragonFly).
- Nauczyciel: Krystian Bacławski
Zajęcia z systemów wbudowanych.
Celem zajęć jest opanowanie programowania mikrokontrolerów o niewielkich zasobach sprzętowych na przykładzie mikrokontrolerów z rodziny AVR, z naciskiem na obsługę różnorakich peryferiów.
- Nauczyciel: Marek Materzok
Wykład ma na celu przedstawienie metod sztucznej inteligencji wykorzystywanych na potrzeby gier. Omówimy algorytmy służące do grania w gry, proceduralnego generowania ich zawartości oraz wykorzystywane w silnikach gier. .
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Marek Szykuła