Opcje zapisów

C++ to obiektowy język programowania z długą i bogatą historią. Stworzony przez Bjarne Stroustrupa w roku 1983, doczekał się pierwszego standardu ISO/IEC 14882:1998 w 1998 roku, znanego jako C++98. Następnie kilkukrotnie standard ten był aktualizowany: C++03, C++11 oraz C++14. Ostatnia, najnowsza wersja standardu ISO/IEC 14882:2017, nazwana C++17, opublikowana została w grudniu 2017 roku. Obecnie trwają prace nad kolejną wersją standardu, na razie roboczo nazywanego C++2a.

Język C++ jest jednym z najpopularniejszych obecnie języków programowania, przeznaczonych do tworzenia programów o charakterze systemowym, inżynierskim oraz do pisania gier komputerowych. Umożliwia pisanie przenośnych aplikacji zarówno pod Windowsa, Linuxa oraz inne systemy operacyjne. Język ten oferuje potężne możliwości - pozwala ukrywać skomplikowane rozwiązania pod prostymi interfejsami wysokiego poziomu i jednocześnie tworzyć kod działający na niskim poziomie, gdy wymagane są wysoka wydajność i niskie obciążenie.

Biblioteka standardowa języka C++ jest jego częścią i należy do standardu. Uzupełnia sam język logicznymi strukturami, czyniąc go łatwiejszym w używaniu. STL, czyli standardowa biblioteka szablonów, jest trzonem biblioteki standardowej. Powinna być pierwszą rzeczą jakiej trzeba się nauczyć zaraz po opanowaniu języka C++.

Kurs zaawansowanych technik w C++ i STL ma zapoznać studentów z najnowszymi elementami samego języka programowania jak również z całą biblioteką standardową.

Goście nie mają prawa dostępu do tego kursu. Proszę się zalogować.