![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/67921/course/overviewfiles/algebra.png)
Kurs Algebry dla 1. roku informatyki
- Nauczyciel: Artur Jeż
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Mateusz Wasylkiewicz
Algorytmy rozproszone 2024
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/68128/course/overviewfiles/AMD-Experiments-with-Different-CPU-Design-Methods-Part-2-2.jpg)
Wykład oferuje intensywne wprowadzenie do budowy i zasad działania komputerów z punktu widzenia programisty. Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni rozumieć jaki wpływ ma architektura komputera na wydajność aplikacji, które przyjdzie im implementować w praktyce zawodowej.
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
Bazy danych
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/67811/course/overviewfiles/turing.png)
- Nauczyciel: Bartłomiej Dudek
- Nauczyciel: Jerzy Marcinkowski
- Nauczyciel: Jan Otop
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/69425/course/overviewfiles/Fram.jpg)
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Daniel Górski
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Grzegorz Stachowiak
C++ to obiektowo zorientowany język programowania. Został on zaprojektowany przez Bjarne'a Stroustrupa z myślą o programowaniu systemowym oraz do zaawansowanych obliczeń inżynierskich. Świadome używanie C++ do rozwiązywania problemów algorytmicznych daje dużo satysfakcji doświadczonym programistom, zwłaszcza dlatego, że generowany przez kompilator kod jest bardzo efektywny.
Celem kursu jest zapoznanie studentów z bogatą składnią języka C++, różnorodnymi technikami stosowanymi w programowaniu w C++ oraz z obszernymi fragmentami biblioteki STL.
Celem kursu jest zapoznanie studentów z bogatą składnią języka C++, różnorodnymi technikami stosowanymi w programowaniu w C++ oraz z obszernymi fragmentami biblioteki STL.
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/68376/course/overviewfiles/unreal_logo.png)
Unreal5 (2023)
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/68290/course/overviewfiles/react.jpg)
Wykład ma na celu przybliżyć słuchaczom React’a i przekazać wiedzę pozwalającą na budowanie przy jego pomocy pierwszych aplikacji Frontendowych. Skupiać będziemy się głównie na podstawach oraz popularnych obecnie bibliotekach usprawniających pracę, jednak będziemy też zahaczać o tematy historyczne (jak np. Komponenty Klasowe) w celu lepszego zrozumienia ideologii React’a.
- Nauczyciel: Kamil Matuszewski
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/69232/course/overviewfiles/UCY7400.jpg)
Wykład jest wprowadzeniem do projektowania układów cyfrowych. Celem wykładu jest nauczenie zasad rządzących funkcjonowaniem elektroniki cyfrowej oraz typowych rozwiązań stosowanych przy projektowaniu układów. Wiedza zdobyta na wykładzie pomoże w zrozumieniu zasady działania mikroprocesorów i mikrokontrolerów oraz zasad rządzących programowalnymi układami logicznymi FPGA.
- Nauczyciel: Marek Materzok
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/67885/course/overviewfiles/logo.png)
Metody programowania to jeden z przedmiotów obowiązkowych. Jego zasadniczym celem jest objaśnienie zasad rządzących językami programowania oraz ich implementacjami: interpreterami i kompilatorami. Przedmiot ma charakter praktyczny: zagadnienia są prezentowane przy użyciu funkcyjnego języka programowania. Kładziony jest nacisk na używanie języków programowania jako formalnych narzędzi komunikacji między ludźmi.
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Maciej Piróg
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Michał Stypułkowski
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Mateusz Wasylkiewicz
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Antoni Kościelski
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/69272/course/overviewfiles/veach-bidir.jpg)
Niektórzy uważają, że każdy informatyk powinien zaimplementować ray tracer. W ramach przedmiotu na wykładzie przedstawiane są podstawy teoretyczne, a na pracowni realizujemy implementacje ray tracera od prostego klasycznego, aż do fizycznie poprawnego opartego o metody Monte Carlo.
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/67916/course/overviewfiles/sem-ang-skos-2.png)
Seminarium jest rozszerzeniem wykładu z analizy numerycznej. Jego celem jest zapoznanie uczestników z nowymi oraz z klasycznymi, ale nieomawianymi na wykładzie z analizy numerycznej, metodami i algorytmami numerycznymi rozwiązywania różnego rodzaju zadań matematyki obliczeniowej i grafiki komputerowej. Do zaliczenia zajęć konieczne będzie wygłoszenie referatu na temat ustalonej z prowadzącym seminarium metody numerycznej.
- Nauczyciel: Paweł Woźny
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/68057/course/overviewfiles/ethernet73_large.gif)
Powiedzmy sobie szczerze: ten kurs jest tak legendarny, że nie wymaga streszczenia.
- Nauczyciel: Marcin Bieńkowski
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
Przeglądowy wykład dotyczący różnych zagadnień sztucznej inteligencji
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Filip Zagórski
![](https://skos.ii.uni.wroc.pl/pluginfile.php/67855/course/overviewfiles/coq.png)
- Nauczyciel: Małgorzata Biernacka
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki