- Nauczyciel: Piotr Wnuk-Lipiński
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Artur Jeż
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Karol Pokorski
- Nauczyciel: Kuba Nowak
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Kuba Nowak
- Nauczyciel: Piotr Witkowski

- Nauczyciel: Piotr Wieczorek

- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski

- Nauczyciel: Bartłomiej Dudek
- Nauczyciel: Jerzy Marcinkowski
- Nauczyciel: Jan Otop

- Nauczyciel: Tomasz Jurdziński

- Nauczyciel: Grzegorz Stachowiak

Krzywe i powierzchnie to podstawowe obiekty grafiki komputerowej. To właśnie przy ich pomocy można modelować skomplikowane kształty i sceny, którym nadaje się później cechy realistyczne i wykorzystuje na przykład w animacji komputerowej.
Głównym celem wykładu jest przedstawienie podstawowych wiadomości na temat narzędzi pozwalających efektywnie reprezentować i modelować krzywe oraz powierzchnie różnego typu i wygładzać przy ich pomocy dane. Szczególny nacisk położony będzie na omówienie odpowiednich technik i algorytmów z tym związanych, które pozwolą uczestnikom zajęć przygotować własny edytor krzywych i powierzchni.
- Nauczyciel: Paweł Woźny
C++ to obiektowo zorientowany język programowania. Został on zaprojektowany przez Bjarne'a Stroustrupa z myślą o programowaniu systemowym oraz do zaawansowanych obliczeń inżynierskich. Świadome używanie C++ do rozwiązywania problemów algorytmicznych daje dużo satysfakcji doświadczonym programistom, zwłaszcza dlatego, że generowany przez kompilator kod jest bardzo efektywny.
Celem kursu jest zapoznanie studentów z bogatą składnią języka C++, różnorodnymi technikami stosowanymi w programowaniu w C++ oraz z wybranymi fragmentami biblioteki STL.
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek

- Nauczyciel: Łukasz Piwowar

- Nauczyciel: Fateme Abbasi
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Kamil Matuszewski
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar

Celem projektu jest praktyczna nauka architektur komputerów poprzez ich implementację w formie umożliwiającej syntezę na układy FPGA. Pierwszym krótkoterminowym celem projektu jest zaimplementowanie minimalnego rdzenia RISC-V (RV32I) w mikroarchitekturze out-of-order. Implementacja będzie miała w założeniu modularny charakter „generatora rdzeni”, umożliwiający dodawanie, rekonfigurację i wymianę elementów składowych rdzenia bez głębokich zmian w kodzie.
- Nauczyciel: Marek Materzok

- Nauczyciel: Bartosz Bednarczyk

- Nauczyciel: Marek Materzok

- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Maciej Piróg
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Mikołaj Słupiński
- Nauczyciel: Adrian Urbański

- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Bartłomiej Królikowski
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski

- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
- Nauczyciel: Rafał Nowak

- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski

Seminarium poświęcone jest automatom skończonym, algorytmom uczenia maszynowego oraz ich zastosowaniom w różnych dziedzinach. Program obejmuje zagadnienia od podstaw teoretycznych po zaawansowane metody uczenia i wykorzystanie automatów w różnych dziedzinach, w tym w weryfikacji formalnej. Przygotowanie i prezentacja wybranego tematu umożliwiają rozwinięcie umiejętności analizy, pracy z literaturą naukową oraz komunikowania złożonych zagadnień.
Każdy uczestnik dostanie jeden temat do przygotowania i zaprezentowania reszcie grupy.
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn

- Nauczyciel: Dariusz Biernacki

- Nauczyciel: Marcin Bieńkowski
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Michał Marcinkowski
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Piotr Ostropolski-Nalewaja
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Filip Zagórski

- Nauczyciel: Małgorzata Biernacka
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki

Java to współczesny obiektowy język programowania stworzony przez Jamesa Goslinga z firmy Sun Microsystems. Od momentu powstania w połowie lat 90-tych XX wieku przeżył on dynamiczny rozwój a zainteresowanie nim nie maleje. Język Java przyciągnął do dziś wiele milionów programistów. Znajduje zastosowanie w każdej ważniejszej gałęzi przemysłu informatycznego i jest obecny w różnego rodzaju urządzeniach, komputerach i sieciach. Popularność Javy wynika przede wszystkim z przenośności programów i niezależności od konkretnej platwormy sprzętowej, a co za tym idzie, ma zastosowanie w Internecie oraz ogólnie w aplikacjach sieciowych. Jego podstawowe koncepcje zostały przejęte z języka Smalltalk (maszyna wirtualna, odśmiecanie pamięci) oraz z języka C++ (znaczna część składni i słów kluczowych).
Zajęcia te to kontynuacja kursu Javy z poprzedniego semestru. Celem tych zajęć jest poznanie najpopularniejszych obecnie technologii używanych przez zawodowych programistów Javy.
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek