Advanced Distributed Algorithms, 2023
- Teacher: Artur Jeż
- Teacher: Emanuel Kieroński
- Teacher: Antoni Kościelski
- Teacher: Paweł Laskoś-Grabowski
Wykład oferuje intensywne wprowadzenie do budowy i zasad działania komputerów z punktu widzenia programisty. Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni rozumieć jaki wpływ ma architektura komputera na wydajność aplikacji, które przyjdzie im implementować w praktyce zawodowej.
- Teacher: Artur Kraska
- Teacher: Piotr Polesiuk
- Teacher: Piotr Witkowski
- Teacher: Paweł Laskoś-Grabowski
- Teacher: Piotr Wieczorek
Digital Image Processing / Przetwarzanie Obrazów
- Teacher: Andrzej Łukaszewski
- Teacher: Daniel Górski
- Teacher: Jakub Kowalski
Krzywe i powierzchnie to podstawowe obiekty grafiki komputerowej. To właśnie przy ich pomocy można modelować skomplikowane kształty i sceny, którym nadaje się później cechy realistyczne i wykorzystuje na przykład w tak modnej ostatnio animacji komputerowej.
Głównym celem wykładu jest przedstawienie podstawowych wiadomości na temat narzędzi pozwalających efektywnie reprezentować i modelować krzywe oraz powierzchnie różnego typu i wygładzać przy ich pomocy dane. Szczególny nacisk położony będzie na omówienie odpowiednich technik i algorytmów z tym związanych, które pozwolą uczestnikom zajęć przygotować własny edytor krzywych i powierzchni.
- Teacher: Paweł Woźny
Celem kursu jest rozwinięcie u uczestników praktycznych umiejętności zarządzania systemem Linux na komputerze osobistym lub serwerze. Zostaną przedstawione podstawowe informacje na temat budowy i sposobu działania systemów uniksopodobnych, a szczególnie różnych dystrybucji Linuksa. Zajęcia są adresowane do wszystkich studentów, którzy chcieliby sprawnie korzystać na co dzień z systemów linuksowych i którzy są zdania, że to użytkownik powinien mieć władzę na komputerem, a nie komputer nad użytkownikiem. Mimo że osiągnięcie tego celu wymaga sporego zaangażowania, wiedzy i praktycznych umiejętności, nie zakłada się wstępnego doświadczenia słuchaczy w zakresie administrowania Linuksem. Wystarczy wola odłączenia myszy i chęć pracy z terminalem tekstowym. Opis zajęć. Ostatnia synchronizacja z Systemem Zapisy: 2023-03-09 15:22:04
- Teacher: Tomasz Wierzbicki
C++ to obiektowo zorientowany język programowania. Został on zaprojektowany przez Bjarne'a Stroustrupa z myślą o programowaniu systemowym oraz do zaawansowanych obliczeń inżynierskich. Świadome używanie C++ do rozwiązywania problemów algorytmicznych daje dużo satysfakcji doświadczonym programistom, zwłaszcza dlatego, że generowany przez kompilator kod jest bardzo efektywny.
Celem kursu jest zapoznanie studentów z bogatą składnią języka C++, różnorodnymi technikami stosowanymi w programowaniu w C++ oraz z obszernymi fragmentami biblioteki STL.
- Teacher: Andrzej Łukaszewski
- Teacher: Łukasz Piwowar
- Teacher: Paweł Rzechonek
Kurs programowania gier w silniku Unreal 5 pomoże Ci poznać nie tylko podstawy, ale również zaawansowane techniki pracy z jednym z najpotężniejszych silników do tworzenia gier na świecie.
- Teacher: Łukasz Piwowar
Celem projektu jest praktyczna nauka architektur komputerów poprzez ich implementację w formie umożliwiającej syntezę na układy FPGA. Pierwszym krótkoterminowym celem projektu jest zaimplementowanie minimalnego rdzenia RISC-V (RV32I) w mikroarchitekturze out-of-order. Implementacja będzie miała w założeniu modularny charakter „generatora rdzeni”, umożliwiający dodawanie, rekonfigurację i wymianę elementów składowych rdzenia bez głębokich zmian w kodzie.
- Teacher: Marek Materzok
Wykład jest wprowadzeniem do projektowania układów cyfrowych. Celem wykładu jest nauczenie zasad rządzących funkcjonowaniem elektroniki cyfrowej oraz typowych rozwiązań stosowanych przy projektowaniu układów. Wiedza zdobyta na wykładzie pomoże w zrozumieniu zasady działania mikroprocesorów i mikrokontrolerów oraz zasad rządzących programowalnymi układami logicznymi FPGA.
- Teacher: Marek Materzok
- Teacher: Vincent Michielini
Metody programowania to jeden z przedmiotów obowiązkowych. Jego zasadniczym celem jest przygotowanie studentów do używania języków programowania jako formalnych narzędzi komunikacji miedzy ludźmi, ze szczególnym uwzględnieniem technik, które mogą i powinny być stosowane do zapanowania nad złożonością dużych systemów.
- Teacher: Dariusz Biernacki
- Teacher: Marek Materzok
- Teacher: Piotr Polesiuk
- Teacher: Rafał Nowak
- Teacher: Paweł Rychlikowski
- Teacher: Mikołaj Słupiński
- Teacher: Michał Stypułkowski
- Teacher: Wojciech Janczewski
- Teacher: Paweł Laskoś-Grabowski
- Teacher: Marcin Młotkowski
- Teacher: Zdzisław Płoski
Projekt zespołowy wdrażający dobre praktyki tworzenia oprogramowania z wykorzystaniem sieci neuronowych.
- Teacher: Rafał Nowak
- Teacher: Jakub Kowalski
- Teacher: Marek Szykuła
- Teacher: Marcin Młotkowski
- Teacher: Paweł Rzechonek
- Teacher: Wiktor Zychla
Świetnym sposobem na poznanie architektury systemu linuksowego jest własnoręczne zbudowanie go krok po kroku od zera. Pomaga w tym projekt Gerarda Beekmansa „Linux from scratch” rozpoczęty w 1999 i nadal aktywnie rozwijany. Uczestnicy zajęć otrzymaja do opracowania fragment systemu LFS, który powinni dobrze zrozumieć i przygotować w domu, a następnie przedstawić wszystkim uczestnikom zajęć podczas dwugodzinnej prezentacji tak, by mogli oni odtworzyć omówiony fragment we własnych instalacjach. Na koniec wszyscy powinni mieć gotowe, działające instalacje. Zajęcia są przeznaczone dla osób posiadających dobrą znajomość Linuksa. Opis zajęć. Ostatnia synchronizacja z Systemem Zapisy: 2023-03-09 15:21:48.
- Teacher: Tomasz Wierzbicki
- Teacher: Marcin Bieńkowski
- Teacher: Andrzej Łukaszewski
- Teacher: Tomasz Wierzbicki
- Teacher: Jakub Kowalski
- Teacher: Radosław Miernik
- Teacher: Paweł Rychlikowski
- Teacher: Filip Zagórski
23-08-04 zpl->P.T.Zainteresowan{e|i}:
Dwa pliki umieszczone na tej stronie: (zpl, prac. PO, lato23, A-M).zip i (zpl, prac. PO, lato23, N-Z).zip zawierają komplet zasobów powstałych w ramach pracowni z programowania obiektowego w semestrze letnim roku akademickiego 2022-2023, tj. programy studenckie oraz korespondencję obrazująca nadzór dydaktyczny nad dwiema pracowniami. Wszystkie dane zawarte w plikach podlegają stosownej ochronie autorskiej.
Zdzisław Płoski
- Teacher: Zdzisław Płoski
23-08-04 zpl->P.T. Zainteresowan{e|i}:
Dwa pliki umieszczone na tej stronie: (zpl, prac. PO, lato23, A-M).zip i (zpl, prac. PO, lato23, N-Z).zip zawierają komplet zasobów powstałych w ramach pracowni z programowania obiektowego w semestrze letnim roku akademickiego 2022-2023, tj. programy studenckie oraz korespondencję obrazująca nadzór dydaktyczny nad dwiema pracowniami. Wszystkie dane zawarte w plikach podlegają stosownej ochronie autorskiej.
Zdzisław Płoski, zpl
- Teacher: Zdzisław Płoski