
Algorytmy online podejmują nieodwracalne decyzje, nie znając przyszłości, na podstawie danych, które przychodzą sekwencyjnie.
Czy można mimo to generować rozwiązania, które są dobre w porównaniu z optymalnymi? BYĆ MOŻE.
- Nauczyciel: Marcin Bieńkowski

- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Marek Szykuła
- Nauczyciel: Filip Zagórski

- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Grzegorz Stachowiak

Zajęcia odbywają się w poniedziałki w godzinach 14:16–18:00 w sali 104. Opis zajęć w systemie Zapisy. Strona zajęć z poprzedniej edycji (2024).
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki

Java to współczesny obiektowy język programowania stworzony przez Jamesa Goslinga z firmy Sun Microsystems. Od momentu powstania w połowie lat 90-tych XX wieku przeżył on dynamiczny rozwój a zainteresowanie nim nie maleje. Język Java przyciągnął do dziś wiele milionów programistów. Znajduje zastosowanie w każdej ważniejszej gałęzi przemysłu informatycznego i jest obecny w różnego rodzaju urządzeniach, komputerach i sieciach. Popularność Javy wynika przede wszystkim z przenośności programów i niezależności od konkretnej platwormy sprzętowej, a co za tym idzie, ma zastosowanie w Internecie oraz ogólnie w aplikacjach sieciowych. Jego podstawowe koncepcje zostały przejęte z języka Smalltalk (maszyna wirtualna, odśmiecanie pamięci) oraz z języka C++ (znaczna część składni i słów kluczowych).
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek

- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Wiktor Zychla

- Nauczyciel: Fateme Abbasi
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Piotr Ostropolski-Nalewaja

- Nauczyciel: Łukasz Piwowar

- Nauczyciel: Kuba Nowak
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Jerzy Marcinkowski
- Nauczyciel: Piotr Ostropolski-Nalewaja

- Nauczyciel: Bartosz Bednarczyk
- Nauczyciel: Witold Charatonik

- Nauczyciel: Bartosz Bednarczyk
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Grzegorz Stachowiak

- Nauczyciel: Łukasz Jeż
- Nauczyciel: Katarzyna Paluch

Kurs przedmiotu Metody Implementacji Algorytmów w roku 2025/2026.
- Nauczyciel: Bartłomiej Dudek
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Krzysztof Loryś
- Nauczyciel: Karol Pokorski

Kurs o modelach językowych. Do czego służą, jak są zbudowane i czy (już) śnią o elektrycznych owcach.
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski

- Nauczyciel: Małgorzata Biernacka
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Joanna Jędrzejkowska
- Nauczyciel: Wojciech Leśniewski
- Nauczyciel: Jan Otop
- Nauczyciel: Marcin Preisner
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Paweł Woźny

- Nauczyciel: Mateusz Basiak
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Bartłomiej Królikowski
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Piotr Ostropolski-Nalewaja

Na wykładzie wprowadzone jest teoria i podstawowe metody, które umożliwiają efektywne programowanie grafiki z użyciem kart graficznych. Wykład nie jest jednak kursem biblioteki OpenGL.
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski

- Nauczyciel: Patrycja Balik
- Nauczyciel: Maciej Piróg
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Filip Sieczkowski

Wykład jest wprowadzeniem do projektowania układów cyfrowych przy użyciu języka opisu sprzętu Verilog oraz ich implementacji na układach FPGA. W ramach zajęć student nauczy się również metod testowania sprzętu oraz zapozna się z podstawami formalnej weryfikacji układów cyfrowych.
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Dawid Skowronek
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Rafał Nowak

- Nauczyciel: Kamil Matuszewski

- Nauczyciel: Patrycja Balik
- Nauczyciel: Arkadiusz Kozdra
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Piotr Witkowski

Wykład jest wprowadzeniem do programowania systemów wbudowanych. W ramach wykładu student zapozna się z architekturą popularnych mikrokontrolerów, nauczy się wykorzystywać ich peryferia do sterowania różnorodnymi urządzeniami zewnętrznymi, a także pozna popularne magistrale używane w systemach wbudowanych.
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Klaudia Dynak
- Nauczyciel: Łukasz Halada
- Nauczyciel: Mikołaj Słupiński
- Nauczyciel: Piotr Wnuk-Lipiński

- Nauczyciel: Maria Szlasa
Wstęp do informatyki 2025/26
- Nauczyciel: Tomasz Jurdziński
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Piotr Ostropolski-Nalewaja
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Agnieszka Tatarczuk

Wstępny kurs programowania na przykładzie języka Python.
- Nauczyciel: Bartosz Bednarczyk
- Nauczyciel: Mateusz Biłyk
- Nauczyciel: Łukasz Halada
- Nauczyciel: Kamil Matuszewski
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
Na seminarium czytać będziemy prace dotyczące rozstrzygalności i złożoności problemów spełnialności (czy dana formuła ma model), skończonej spełnialności (czy dana formuła ma model skończony) oraz związanych z nimi problemów odpowiadania na zapytania do baz danych/baz wiedzy (dla danej bazy D, teorii logicznej T i zapytania q, czy prawdą jest, że każdy model/skończony model D i T spełnia q?)
Interesować nas będą fragmenty logiki pierwszego rzędu (two-variable fragment, guarded fragment, unary negation fragment, guarded negation fragment, …) oraz logiki deskrypcyjne.
Materiał będzie się częściowo pokrywał z materiałem przedmiotu Problemy Decyzyjne w Logice, ale będzie też sporo innych rzeczy i osoby, które ten przedmiot zaliczyły mogą śmiało zapisać się na seminarium.
Niewykluczone, że spotkamy się z pewnymi problemami otwartymi, które będzie można próbować rozwiązać.
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński

Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych metod i algorytmów rozwiązywania typowych zadań obliczeniowych. Omawiane zagadnienia mają wielorakie zastosowania m.in. w obliczeniach naukowych czy grafice komputerowej.
PWO++ to najlepszy język programowania (autor animacji wykorzystującej krzywe Béziera: Jan Lachowski).
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Paweł Woźny