
Algorytmy online podejmują nieodwracalne decyzje, nie znając przyszłości, na podstawie danych, które przychodzą sekwencyjnie.
Czy można mimo to generować rozwiązania, które są dobre w porównaniu z optymalnymi? BYĆ MOŻE.
- Teacher: Marcin Bieńkowski

- Teacher: Jakub Kowalski
- Teacher: Marek Szykuła

Zajęcia odbywają się w poniedziałki w godzinach 14:16–18:00 w sali 104. Opis zajęć w systemie Zapisy. Strona zajęć z poprzedniej edycji (2024).
- Teacher: Tomasz Wierzbicki

Java to współczesny obiektowy język programowania stworzony przez Jamesa Goslinga z firmy Sun Microsystems. Od momentu powstania w połowie lat 90-tych XX wieku przeżył on dynamiczny rozwój a zainteresowanie nim nie maleje. Język Java przyciągnął do dziś wiele milionów programistów. Znajduje zastosowanie w każdej ważniejszej gałęzi przemysłu informatycznego i jest obecny w różnego rodzaju urządzeniach, komputerach i sieciach. Popularność Javy wynika przede wszystkim z przenośności programów i niezależności od konkretnej platwormy sprzętowej, a co za tym idzie, ma zastosowanie w Internecie oraz ogólnie w aplikacjach sieciowych. Jego podstawowe koncepcje zostały przejęte z języka Smalltalk (maszyna wirtualna, odśmiecanie pamięci) oraz z języka C++ (znaczna część składni i słów kluczowych).
- Teacher: Paweł Rzechonek

- Teacher: Andrzej Łukaszewski
- Teacher: Łukasz Piwowar

- Teacher: Fateme Abbasi
- Teacher: Marcin Młotkowski
- Teacher: Piotr Ostropolski-Nalewaja

- Teacher: Łukasz Piwowar

- Teacher: Kuba Nowak
- Teacher: Piotr Wieczorek
- Teacher: Jerzy Marcinkowski
- Teacher: Piotr Ostropolski-Nalewaja

- Teacher: Bartosz Bednarczyk
- Teacher: Witold Charatonik

- Teacher: Bartosz Bednarczyk
- Teacher: Jakub Michaliszyn

- Teacher: Łukasz Jeż
- Teacher: Katarzyna Paluch

Kurs przedmiotu Metody Implementacji Algorytmów w roku 2025/2026.
- Teacher: Bartłomiej Dudek
- Teacher: Artur Kraska
- Teacher: Krzysztof Loryś
- Teacher: Karol Pokorski

Kurs o modelach językowych. Do czego służą, jak są zbudowane i czy (już) śnią o elektrycznych owcach.
- Teacher: Paweł Rychlikowski

- Teacher: Małgorzata Biernacka
- Teacher: Filip Chudy
- Teacher: Joanna Jędrzejkowska
- Teacher: Wojciech Leśniewski
- Teacher: Jan Otop
- Teacher: Marcin Preisner
- Teacher: Piotr Wieczorek
- Teacher: Paweł Woźny

- Teacher: Mateusz Basiak
- Teacher: Paweł Garncarek
- Teacher: Bartłomiej Królikowski
- Teacher: Jakub Michaliszyn
- Teacher: Piotr Ostropolski-Nalewaja

Na wykładzie wprowadzone jest teoria i podstawowe metody, które umożliwiają efektywne programowanie grafiki z użyciem kart graficznych. Wykład nie jest jednak kursem biblioteki OpenGL.
- Teacher: Andrzej Łukaszewski

- Teacher: Patrycja Balik
- Teacher: Maciej Piróg
- Teacher: Piotr Polesiuk
- Teacher: Filip Sieczkowski

Wykład jest wprowadzeniem do projektowania układów cyfrowych przy użyciu języka opisu sprzętu Verilog oraz ich implementacji na układach FPGA. W ramach zajęć student nauczy się również metod testowania sprzętu oraz zapozna się z podstawami formalnej weryfikacji układów cyfrowych.
- Teacher: Marek Materzok
- Teacher: Jakub Kowalski
- Teacher: Dawid Skowronek
- Teacher: Jakub Kowalski

- Teacher: Kamil Matuszewski

- Teacher: Patrycja Balik
- Teacher: Arkadiusz Kozdra
- Teacher: Tomasz Wierzbicki
- Teacher: Piotr Witkowski

Wykład jest wprowadzeniem do programowania systemów wbudowanych. W ramach wykładu student zapozna się z architekturą popularnych mikrokontrolerów, nauczy się wykorzystywać ich peryferia do sterowania różnorodnymi urządzeniami zewnętrznymi, a także pozna popularne magistrale używane w systemach wbudowanych.
- Teacher: Marek Materzok
- Teacher: Tomasz Wierzbicki
- Teacher: Klaudia Dynak
- Teacher: Łukasz Halada
- Teacher: Mikołaj Słupiński
- Teacher: Piotr Wnuk-Lipiński

- Teacher: Maria Szlasa
Wstęp do informatyki 2025/26
- Teacher: Tomasz Jurdziński
- Teacher: Artur Kraska
- Teacher: Paweł Laskoś-Grabowski
- Teacher: Piotr Ostropolski-Nalewaja
- Teacher: Artur Kraska
- Teacher: Paweł Laskoś-Grabowski
- Teacher: Agnieszka Tatarczuk

Wstępny kurs programowania na przykładzie języka Python.
- Teacher: Bartosz Bednarczyk
- Teacher: Mateusz Biłyk
- Teacher: Łukasz Halada
- Teacher: Kamil Matuszewski
- Teacher: Paweł Rychlikowski
- Teacher: Marcin Młotkowski
- Teacher: Paweł Rzechonek
- Teacher: Wiktor Zychla
Na seminarium czytać będziemy prace dotyczące rozstrzygalności i złożoności problemów spełnialności (czy dana formuła ma model), skończonej spełnialności (czy dana formuła ma model skończony) oraz związanych z nimi problemów odpowiadania na zapytania do baz danych/baz wiedzy (dla danej bazy D, teorii logicznej T i zapytania q, czy prawdą jest, że każdy model/skończony model D i T spełnia q?)
Interesować nas będą fragmenty logiki pierwszego rzędu (two-variable fragment, guarded fragment, unary negation fragment, guarded negation fragment, …) oraz logiki deskrypcyjne.
Materiał będzie się częściowo pokrywał z materiałem przedmiotu Problemy Decyzyjne w Logice, ale będzie też sporo innych rzeczy i osoby, które ten przedmiot zaliczyły mogą śmiało zapisać się na seminarium.
Niewykluczone, że spotkamy się z pewnymi problemami otwartymi, które będzie można próbować rozwiązać.
- Teacher: Emanuel Kieroński

Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych metod i algorytmów rozwiązywania typowych zadań obliczeniowych. Omawiane zagadnienia mają wielorakie zastosowania m.in. w obliczeniach naukowych czy grafice komputerowej.
PWO++ to najlepszy język programowania (autor animacji wykorzystującej krzywe Béziera: Jan Lachowski).
- Teacher: Filip Chudy
- Teacher: Witold Karczewski
- Teacher: Rafał Nowak
- Teacher: Paweł Woźny