Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych metod i algorytmów rozwiązywania typowych zadań obliczeniowych. Omawiane zagadnienia mają wielorakie zastosowania m.in. w obliczeniach naukowych czy grafice komputerowej.
- Teacher: Paweł Woźny
Materiały pomocnicze do wykładu analizy numerycznej (M).
- Teacher: Rafał Nowak
- Teacher: Łukasz Jeż
- Teacher: Jan Otop
- Teacher: Dariusz Biernacki
- Teacher: Maciej Piróg
- Teacher: Filip Sieczkowski
- Teacher: Łukasz Piwowar
- Teacher: Filip Sieczkowski
Półsemestralny kurs obejmuje naukę podstaw programowania równoległego kart graficznych w oparciu o bibliotekę CUDA firmy NVIDIA.
Współczesne karty graficzne zawierają coraz większą moc obliczeniową w postaci wielu równoległych jednostek obliczeniowych i są wykorzystywane nie tylko do generowania grafiki. Biblioteka CUDA umożliwia programowanie kart graficznych przy pomocy rozszerzeń języka C. W ten sposób możemy wykonywać obliczenia często szybciej niż na CPU. Wymaga to jednak niskopoziomowego programowania w oparciu o bardziej skomplikowany model pamięci.
Głównym celem kursu jest nabycie umiejętności programowania równoległego w technologii CUDA zagadnień nie tylko związanych z grafiką komputerową. W tym celu konieczne jest poznanie architektury współczesnych kart graficznych i ograniczeń które wpływają na wybór algorytmu i sposób implementacji na karcie graficznej.
- Teacher: Andrzej Łukaszewski
- Teacher: Bartosz Bednarczyk
- Teacher: Witold Charatonik
- Teacher: Marek Piotrów
- Teacher: Jan Chorowski
- Teacher: Jakub Kowalski
- Teacher: Paweł Laskoś-Grabowski
- Teacher: Przemysław Uznański
- Teacher: Piotr Wieczorek
- Teacher: Paweł Gawrychowski
- Teacher: Artur Kraska
- Teacher: Adam Kunysz
- Teacher: Krzysztof Loryś
Najważniejsze informacje dla nowych studentów.
- Teacher: Małgorzata Biernacka
- Teacher: Joanna Jędrzejkowska
- Teacher: Wojciech Leśniewski
- Teacher: Jan Otop
- Teacher: Piotr Wieczorek
Wykład z podstaw grafiki komputerowej wprowadza podstawowe metody i niezbędną teoretyczną wiedzę umożliwiając efektywne programowanie grafiki z użyciem kart graficznych. W części praktycznej na pracowni uczymy się programować w nowoczesnej wersji OpenGL (wersja 3.3 lub nowsza).
- Teacher: Andrzej Łukaszewski
- Teacher: Małgorzata Biernacka
- Teacher: Piotr Polesiuk
- Teacher: Zdzisław Spławski
Wykład jest wprowadzeniem do projektowania układów cyfrowych przy użyciu języka opisu sprzętu Verilog oraz ich implementacji na układach FPGA. W ramach zajęć student nauczy się również metod testowania sprzętu oraz zapozna się z podstawami formalnej weryfikacji układów cyfrowych.
- Teacher: Marek Materzok
- Teacher: Dariusz Biernacki
- Teacher: Piotr Lisowski
- Teacher: Marcin Młotkowski
- Teacher: Paweł Rychlikowski
Computer architecture is the science and art of selecting and interconnecting hardware components to create a computer that meets functional, performance and cost goals. We will learn advanced concepts of the different parts of modern computing system that are subject of the recent research in Industry and Academia. We will cover memory technologies, memory scheduling, caches, branch prediction, speculative execution, parallel computing systems, heterogeneous computing, interconnection networks, etc.
- Teacher: Krystian Bacławski
Seminarium przeglądowe ze sztucznej inteligencji
- Teacher: Paweł Rychlikowski
Na zajęciach będziemy kontynuować rozwój uniksopodobnego systemu operacyjnego Mimiker. Postępy prac będą dokumentowane i publicznie udostępniane z pomocą rzutnika w holu koło sali 119.
Uwaga! Projekt jest skierowany głównie do studentów poszukujących pomysłów na temat pracy dyplomowej. Przyszli dyplomanci powinni uczestniczyć w projekcie przynajmniej jeden semestr przed przystąpieniem do pisania pracy!
- Teacher: Krystian Bacławski
- Teacher: Piotr Witkowski
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z wybranymi aspektami systemu uniksowego z punktu widzenia administratora i programisty. Na przykładzie wywołań systemowych i narzędzi systemu Linux zostaną przedstawione najważniejsze osiągnięcia w dziedzinie systemów operacyjnych.
- Teacher: Krystian Bacławski
- Teacher: Piotr Polesiuk
- Teacher: Tomasz Wierzbicki
- Teacher: Piotr Witkowski
Wykład jest wprowadzeniem do programowania systemów wbudowanych. W ramach wykładu student zapozna się z architekturą popularnych mikrokontrolerów, nauczy się wykorzystywać ich peryferia do sterowania różnorodnymi urządzeniami zewnętrznymi, a także pozna popularne magistrale używane w systemach wbudowanych.
- Teacher: Marek Materzok
WdI 2019/20
- Teacher: Paweł Garncarek
- Teacher: Łukasz Jeż
- Teacher: Tomasz Jurdziński
- Teacher: Artur Kraska
- Teacher: Paweł Laskoś-Grabowski
- Teacher: Jan Marcinkowski
- Teacher: Krzysztof Piecuch
- Teacher: Marek Piotrów
Celem tego kursu jest nauczenie i rozwinięcie podstawowych umiejętności programowania w jednym z najbardziej rozpowszechnionych języków imperatywnych — języku C. Wykład jest ilustrowany wieloma przykładami, a towarzyszące mu zajęcia w pracowniach uczą (poprzez wiele drobnych zadań i końcowy projekt) praktyki dobrego programowania. W końcowej części wykładu wprowadzane są niektóre elementy języka C++.
- Teacher: Tomasz Drab
- Teacher: Robert Kraus
- Teacher: Paweł Laskoś-Grabowski
- Teacher: Andrzej Łukaszewski
- Teacher: Marek Piotrów
- Teacher: Marek Szykuła
- Teacher: Piotr Witkowski
Kurs uczący programowania, na przykładzie języka Python
- Teacher: Małgorzata Biernacka
- Teacher: Dariusz Biernacki
- Teacher: Jakub Kowalski
- Teacher: Paweł Laskoś-Grabowski
- Teacher: Piotr Lisowski
- Teacher: Marcin Młotkowski
- Teacher: Paweł Rychlikowski