Tematyka

  • Sekcja ogólna

    • Exam:

      Part I (written): June 7, 10-12, room 140.

      Part II (oral): June 14, room 140, 10:15-12:15.

  • Lectures

    • Diary

      Week 1: Omega-automata: Buechi, Muller, Rabin and Street acceptance condition, closure under union, intersection and complementation, proof that deterministic Buechi automata are weaker than non-deterministic ones, definition of regular expressions.

      Week 2: Proof that regular expressions, the logic S1S and Buechi automata are equivalent. Complexity of the emptiness and universality problems for Buechi automata.

      Week 3: Games: winning conditions, strategies, memoryless determinancy. Proof that reachability games are determined.

    • Week 4: determinisation of parity games Plik
      Niedostępne, chyba że: Pole E-mail w profilu użytkownika nie jest puste
    • Week 5 - tree automata Plik
      Niedostępne, chyba że: Pole E-mail w profilu użytkownika nie jest puste
    • Recommended reading:

    • 1. Lectures in Game Theory for Computer Scientists, Krzysztof Apt, Erich Gradel Plik
      Niedostępne, chyba że: Pole E-mail w profilu użytkownika nie jest puste
    • 2. Automata, Logics, and Infinite Games: A Guide to Current Research, Erich Gradel, Wolfgang Thomas Plik
      Niedostępne, chyba że: Pole E-mail w profilu użytkownika nie jest puste
    • 3. Logic and Automata: History and Perspectives, Jörg Flum, Erich Grädel, Thomas Wilke et al. Plik
      Niedostępne, chyba że: Pole E-mail w profilu użytkownika nie jest puste
    • 4. Automata, Logic and Games, C.-H. L. Ong Plik
      Niedostępne, chyba że: Pole E-mail w profilu użytkownika nie jest puste
    • 6. Principles of Model Checking, Christel Baier and Joost-Pieter Katoen Książka
      Niedostępne, chyba że: Pole E-mail w profilu użytkownika nie jest puste
    • 7. Graph Games and Reactive Synthesis, Roderick Bloem, Krishnendu Chatterjee, and Barbara Jobstmann Plik
      Niedostępne, chyba że: Pole E-mail w profilu użytkownika nie jest puste
  • Exercises