System komunikacji na odległość ze studentami IIUWr
Kategorie kursów
Pomiń dostępne kursy
Dostępne kursy
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych metod i algorytmów rozwiązywania typowych zadań obliczeniowych. Omawiane zagadnienia mają wielorakie zastosowania m.in. w obliczeniach naukowych czy grafice komputerowej.
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Paweł Woźny
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Marek Szykuła
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Grzegorz Stachowiak
- Nauczyciel: Witold Charatonik
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Maciej Piróg
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
- Nauczyciel: Paweł Rajba
- Nauczyciel: Marek Adamczyk
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Mikołaj Słupiński
- Nauczyciel: Maria Szlasa
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
Celem projektu jest praktyczna nauka architektur komputerów poprzez ich implementację w formie umożliwiającej syntezę na układy FPGA. Pierwszym krótkoterminowym celem projektu jest zaimplementowanie minimalnego rdzenia RISC-V (RV32I) w mikroarchitekturze out-of-order. Implementacja będzie miała w założeniu modularny charakter „generatora rdzeni”, umożliwiający dodawanie, rekonfigurację i wymianę elementów składowych rdzenia bez głębokich zmian w kodzie.
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Bartosz Bednarczyk
- Nauczyciel: Witold Charatonik
- Nauczyciel: Jerzy Marcinkowski
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Piotr Ostropolski-Nalewaja
- Nauczyciel: Katarzyna Paluch
- Nauczyciel: Grzegorz Stachowiak
- Nauczyciel: Bartłomiej Dudek
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Marek Adamczyk
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Małgorzata Biernacka
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Wojciech Leśniewski
- Nauczyciel: Jan Otop
- Nauczyciel: Marcin Preisner
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Paweł Woźny
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Patrycja Balik
- Nauczyciel: Maciej Piróg
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Kamil Matuszewski
- Nauczyciel: Patrycja Balik
- Nauczyciel: Arkadiusz Kozdra
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Kuba Nowak
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Artur Jeż
- Nauczyciel: Tomasz Jurdziński
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Filip Zagórski
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Agnieszka Tatarczuk
- Nauczyciel: Łukasz Halada
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
Java to współczesny obiektowy język programowania stworzony przez Jamesa Goslinga z firmy Sun Microsystems. Od momentu powstania w połowie lat 90-tych XX wieku przeżył on dynamiczny rozwój a zainteresowanie nim nie maleje. Język Java przyciągnął do dziś wiele milionów programistów. Znajduje zastosowanie w każdej ważniejszej gałęzi przemysłu informatycznego i jest obecny w różnego rodzaju urządzeniach, komputerach i sieciach. Popularność Javy wynika przede wszystkim z przenośności programów i niezależności od konkretnej platwormy sprzętowej, a co za tym idzie, ma zastosowanie w Internecie oraz ogólnie w aplikacjach sieciowych. Jego podstawowe koncepcje zostały przejęte z języka Smalltalk (maszyna wirtualna, odśmiecanie pamięci) oraz z języka C++ (znaczna część składni i słów kluczowych).
Celem tych zajęć jest nauka programowania obiektowego w języku Java oraz zapoznanie z najważniejszymi pakietami z biblioteki standardowej i podstawowymi technologiami programistycznymi Javy.
- Nauczyciel: Karol Pokorski
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
Prace Churcha, Turing i Goedla z początków XX w. pokazały, że problem spełnialności (czy dana formuła ma model?) dla logiki pierwszego rzędu jest nierozstrzygalny. Wyniki te zapoczątkowały duży program badawczy, którego celem było ustalenie, które naturalne fragmenty logiki pierwszego rzędu są rozstrzygalne. Nieco później dodatkowym bodźcem dla tego programu stały się potencjalne zastosowania w informatyce (bazy danych, reprezentacja wiedzy, automatyczna weryfikacja programów i sprzętu, sztuczna inteligencja, itd.). Oczywiście, zwiększyły one też zainteresowanie badaczy dokładną złożonością obliczeniową problemu spełnialności w przypadku fragmentów rozstrzygalnych.
Na wykładzie przedstawię szereg wyników dotyczących rozstrzygalności/nierozstrzygalności i złożoności obliczeniowej logik motywowanych teorią informatyki.
W programie m.in.: logiki modalne, temporalne i deskrypcyjne, logiki z dwiema zmiennymi, fragmenty strzeżone, logika z unarną negacją. Wykład będzie oparty głównie na pracach opublikowanych w ciągu ostatnich dwudziestu kilku lat, choć opowiem oczywiście również o paru klasycznych wynikach, sięgając m.in. do prac Kurta Gödla.
Wymagania: Logika dla informatyków, Zalecane: Języki formalne i złożoność obliczeniowa
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński
Course description:
This seminar will cover the latest research in generative AI, with a focus on generative models, such as variational autoencoders (VAEs), generative adversarial networks (GANs) and diffusion models (DDPM, or recent modifications LoRA, IP adapters, SORA, …).
The seminar will be based on recent papers and will cover a wide range of topics, including the theory of generative models, training and evaluation of GANs, and applications of generative models in computer vision, natural language processing, and other areas.
Each student will be required to present a paper, write a summary of the paper, and participate in discussions of the papers presented by other students.
Prerequisites:
Basic knowledge of machine learning and deep learning (e.g., completion of the Neural Networks course). Basic knowledge of probability theory and statistics (e.g., completion of the Probability and Statistics course). Basic knowledge of linear algebra (e.g., completion of the Linear Algebra course). The seminar will be held in English (or Polish if all participants prefer).
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Artur Jeż
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Mateusz Wasylkiewicz
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Bartłomiej Dudek
- Nauczyciel: Jerzy Marcinkowski
- Nauczyciel: Jan Otop
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Daniel Górski
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Grzegorz Stachowiak
Celem kursu jest zapoznanie studentów z bogatą składnią języka C++, różnorodnymi technikami stosowanymi w programowaniu w C++ oraz z obszernymi fragmentami biblioteki STL.
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Kamil Matuszewski
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Maciej Piróg
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Michał Stypułkowski
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Mateusz Wasylkiewicz
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Antoni Kościelski
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Paweł Woźny
- Nauczyciel: Marcin Bieńkowski
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Filip Zagórski
- Nauczyciel: Małgorzata Biernacka
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Paweł Woźny
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Marek Szykuła
- Nauczyciel: Artur Jeż
Opis przedmiotu. Zajęcia odbywają się we wtorki w godzinach 16:15–20:00 w sali 140. Ostatnia migracja danych z Systemu Zapisy: 12/10/2023.
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
Java to współczesny obiektowy język programowania stworzony przez Jamesa Goslinga z firmy Sun Microsystems. Od momentu powstania w połowie lat 90-tych XX wieku przeżył on dynamiczny rozwój a zainteresowanie nim nie maleje. Język Java przyciągnął do dziś wiele milionów programistów. Znajduje zastosowanie w każdej ważniejszej gałęzi przemysłu informatycznego i jest obecny w różnego rodzaju urządzeniach, komputerach i sieciach. Popularność Javy wynika przede wszystkim z przenośności programów i niezależności od konkretnej platwormy sprzętowej, a co za tym idzie, ma zastosowanie w Internecie oraz ogólnie w aplikacjach sieciowych. Jego podstawowe koncepcje zostały przejęte z języka Smalltalk (maszyna wirtualna, odśmiecanie pamięci) oraz z języka C++ (znaczna część składni i słów kluczowych).
Celem tych zajęć jest nauka programowania w języku Java oraz zapoznanie z podstawowymi technologiami Javy.
- Nauczyciel: Karol Pokorski
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Marek Szykuła
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
Kurs ASP.NET - laboratorium, grupa PRz (czw. 18-20)
Proszę umieszczać w rozwiązaniach całe projekty VS z usuniętymi katalogami bin/ i obj/ spakowane do pliku .zip.
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Marek Adamczyk
- Nauczyciel: Klaudia Balcer
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Mikołaj Słupiński
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
implementację w formie umożliwiającej syntezę na układy FPGA. Pierwszym
krótkoterminowym celem projektu jest zaimplementowanie minimalnego
rdzenia RISC-V (RV32I) w mikroarchitekturze out-of-order. Implementacja
będzie miała w założeniu modularny charakter „generatora rdzeni”,
umożliwiający dodawanie, rekonfigurację i wymianę elementów składowych
rdzenia bez głębokich zmian w kodzie.
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Jerzy Marcinkowski
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Bartosz Bednarczyk
- Nauczyciel: Witold Charatonik
- Nauczyciel: Katarzyna Paluch
- Nauczyciel: Mateusz Wasylkiewicz
- Nauczyciel: Bartłomiej Dudek
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Jan Otop
- Nauczyciel: Małgorzata Biernacka
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Wojciech Leśniewski
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Jan Otop
- Nauczyciel: Marcin Preisner
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Paweł Woźny
- Nauczyciel: Mateusz Basiak
- Nauczyciel: Bartłomiej Dudek
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Filip Zagórski
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Piotr Lisowski
- Nauczyciel: Maciej Piróg
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Krzysztof Dębicki
- Nauczyciel: Aleksander Łukasiewicz
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Marek Szykuła
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Kamil Matuszewski
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Maciej Piróg
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Tomasz Jurdziński
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Mateusz Wasylkiewicz
- Nauczyciel: Filip Zagórski
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Agnieszka Tatarczuk
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Kamil Matuszewski
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Adam Gańczorz
- Nauczyciel: Paweł Garncarek
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
Opis przedmiotu. Zajęcia odbywają się we środy w godzinach 14:15–16:00 w sali 141. Ostatnia migracja danych z Systemu Zapisy: 12/10/2023.
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Vincent Michielini
Advanced Distributed Algorithms, 2023
- Nauczyciel: Artur Jeż
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński
- Nauczyciel: Antoni Kościelski
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
Wykład oferuje intensywne wprowadzenie do budowy i zasad działania komputerów z punktu widzenia programisty. Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni rozumieć jaki wpływ ma architektura komputera na wydajność aplikacji, które przyjdzie im implementować w praktyce zawodowej.
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
Digital Image Processing / Przetwarzanie Obrazów
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Jerzy Marcinkowski
- Nauczyciel: Jan Otop
- Nauczyciel: Daniel Górski
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
Krzywe i powierzchnie to podstawowe obiekty grafiki komputerowej. To właśnie przy ich pomocy można modelować skomplikowane kształty i sceny, którym nadaje się później cechy realistyczne i wykorzystuje na przykład w tak modnej ostatnio animacji komputerowej.
Głównym celem wykładu jest przedstawienie podstawowych wiadomości na temat narzędzi pozwalających efektywnie reprezentować i modelować krzywe oraz powierzchnie różnego typu i wygładzać przy ich pomocy dane. Szczególny nacisk położony będzie na omówienie odpowiednich technik i algorytmów z tym związanych, które pozwolą uczestnikom zajęć przygotować własny edytor krzywych i powierzchni.
- Nauczyciel: Paweł Woźny
Celem kursu jest rozwinięcie u uczestników praktycznych umiejętności zarządzania systemem Linux na komputerze osobistym lub serwerze. Zostaną przedstawione podstawowe informacje na temat budowy i sposobu działania systemów uniksopodobnych, a szczególnie różnych dystrybucji Linuksa. Zajęcia są adresowane do wszystkich studentów, którzy chcieliby sprawnie korzystać na co dzień z systemów linuksowych i którzy są zdania, że to użytkownik powinien mieć władzę na komputerem, a nie komputer nad użytkownikiem. Mimo że osiągnięcie tego celu wymaga sporego zaangażowania, wiedzy i praktycznych umiejętności, nie zakłada się wstępnego doświadczenia słuchaczy w zakresie administrowania Linuksem. Wystarczy wola odłączenia myszy i chęć pracy z terminalem tekstowym. Opis zajęć. Ostatnia synchronizacja z Systemem Zapisy: 2023-03-09 15:22:04
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
C++ to obiektowo zorientowany język programowania. Został on zaprojektowany przez Bjarne'a Stroustrupa z myślą o programowaniu systemowym oraz do zaawansowanych obliczeń inżynierskich. Świadome używanie C++ do rozwiązywania problemów algorytmicznych daje dużo satysfakcji doświadczonym programistom, zwłaszcza dlatego, że generowany przez kompilator kod jest bardzo efektywny.
Celem kursu jest zapoznanie studentów z bogatą składnią języka C++, różnorodnymi technikami stosowanymi w programowaniu w C++ oraz z obszernymi fragmentami biblioteki STL.
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
Kurs programowania gier w silniku Unreal 5 pomoże Ci poznać nie tylko podstawy, ale również zaawansowane techniki pracy z jednym z najpotężniejszych silników do tworzenia gier na świecie.
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
Celem projektu jest praktyczna nauka architektur komputerów poprzez ich implementację w formie umożliwiającej syntezę na układy FPGA. Pierwszym krótkoterminowym celem projektu jest zaimplementowanie minimalnego rdzenia RISC-V (RV32I) w mikroarchitekturze out-of-order. Implementacja będzie miała w założeniu modularny charakter „generatora rdzeni”, umożliwiający dodawanie, rekonfigurację i wymianę elementów składowych rdzenia bez głębokich zmian w kodzie.
- Nauczyciel: Marek Materzok
Wykład jest wprowadzeniem do projektowania układów cyfrowych. Celem wykładu jest nauczenie zasad rządzących funkcjonowaniem elektroniki cyfrowej oraz typowych rozwiązań stosowanych przy projektowaniu układów. Wiedza zdobyta na wykładzie pomoże w zrozumieniu zasady działania mikroprocesorów i mikrokontrolerów oraz zasad rządzących programowalnymi układami logicznymi FPGA.
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Vincent Michielini
Metody programowania to jeden z przedmiotów obowiązkowych. Jego zasadniczym celem jest przygotowanie studentów do używania języków programowania jako formalnych narzędzi komunikacji miedzy ludźmi, ze szczególnym uwzględnieniem technik, które mogą i powinny być stosowane do zapanowania nad złożonością dużych systemów.
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Mikołaj Słupiński
- Nauczyciel: Michał Stypułkowski
- Nauczyciel: Wojciech Janczewski
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Zdzisław Płoski
Projekt zespołowy wdrażający dobre praktyki tworzenia oprogramowania z wykorzystaniem sieci neuronowych.
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Marek Szykuła
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
Świetnym sposobem na poznanie architektury systemu linuksowego jest własnoręczne zbudowanie go krok po kroku od zera. Pomaga w tym projekt Gerarda Beekmansa „Linux from scratch” rozpoczęty w 1999 i nadal aktywnie rozwijany. Uczestnicy zajęć otrzymaja do opracowania fragment systemu LFS, który powinni dobrze zrozumieć i przygotować w domu, a następnie przedstawić wszystkim uczestnikom zajęć podczas dwugodzinnej prezentacji tak, by mogli oni odtworzyć omówiony fragment we własnych instalacjach. Na koniec wszyscy powinni mieć gotowe, działające instalacje. Zajęcia są przeznaczone dla osób posiadających dobrą znajomość Linuksa. Opis zajęć. Ostatnia synchronizacja z Systemem Zapisy: 2023-03-09 15:21:48.
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Mansooreh Shoghi
- Nauczyciel: Marcin Bieńkowski
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Filip Zagórski
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
- Nauczyciel: Zdzisław Spławski
23-08-04 zpl->P.T.Zainteresowan{e|i}:
Dwa pliki umieszczone na tej stronie: (zpl, prac. PO, lato23, A-M).zip i (zpl, prac. PO, lato23, N-Z).zip zawierają komplet zasobów powstałych w ramach pracowni z programowania obiektowego w semestrze letnim roku akademickiego 2022-2023, tj. programy studenckie oraz korespondencję obrazująca nadzór dydaktyczny nad dwiema pracowniami. Wszystkie dane zawarte w plikach podlegają stosownej ochronie autorskiej.
Zdzisław Płoski
- Nauczyciel: Zdzisław Płoski
23-08-04 zpl->P.T. Zainteresowan{e|i}:
Dwa pliki umieszczone na tej stronie: (zpl, prac. PO, lato23, A-M).zip i (zpl, prac. PO, lato23, N-Z).zip zawierają komplet zasobów powstałych w ramach pracowni z programowania obiektowego w semestrze letnim roku akademickiego 2022-2023, tj. programy studenckie oraz korespondencję obrazująca nadzór dydaktyczny nad dwiema pracowniami. Wszystkie dane zawarte w plikach podlegają stosownej ochronie autorskiej.
Zdzisław Płoski, zpl
- Nauczyciel: Zdzisław Płoski
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych metod i algorytmów rozwiązywania typowych zadań obliczeniowych. Omawiane zagadnienia mają wielorakie zastosowania m.in. w obliczeniach naukowych czy grafice komputerowej.
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Paweł Woźny
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Rafał Nowak
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Artur Jeż
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
KCK vel HCI (also known as CHI) alias usability engineering, cp. UX or UXD (also UED) and so on.
- Nauczyciel: Zdzisław Płoski
- Nauczyciel: Witold Charatonik
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
- Nauczyciel: Martin Bohm
- Nauczyciel: Vincent Michielini
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Mateusz Pyzik
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Kamil Matuszewski
- Nauczyciel: Radosław Miernik
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Marek Materzok
Korespondencja i materiały pomocnicze zpl-a na ćwiczenia i pracownię z inżynierii oprogramowania (IO). Wydanie 3. IIUWr, rok akademicki 2022/23.
- Nauczyciel: Zdzisław Płoski
- Nauczyciel: Jerzy Marcinkowski
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Bartosz Bednarczyk
- Nauczyciel: Witold Charatonik
- Nauczyciel: Mateusz Wasylkiewicz
- Nauczyciel: Katarzyna Paluch
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Mariusz Maślanka
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
Najważniejsze informacje dla nowych studentów rozpoczynających naukę w roku akademickim 2022/23.
- Nauczyciel: Małgorzata Biernacka
- Nauczyciel: Wojciech Leśniewski
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Jan Otop
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Paweł Woźny
- Nauczyciel: Jakub Michaliszyn
- Nauczyciel: Mateusz Pyzik
- Nauczyciel: Marek Szykuła
- Nauczyciel: Filip Zagórski
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
- Nauczyciel: Piotr Lisowski
- Nauczyciel: Vincent Michielini
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Marek Szykuła
Na seminarium czytać będziemy prace dotyczące rozstrzygalności i złożoności problemów spełnialności (czy dana formuła ma model), skończonej spełnialności (czy dana formuła ma model skończony) oraz związanych z nimi problemów odpowiadania na zapytania do baz danych/baz wiedzy (dla danej bazy D, teorii logicznej T i zapytania q, czy prawdą jest, że każdy model/skończony model D i T spełnia q?)
Interesować nas będą fragmenty logiki pierwszego rzędu (two-variable fragment, guarded fragment, unary negation fragment, guarded negation fragment, …) oraz logiki deskrypcyjne.
Materiał będzie się częściowo pokrywał z materiałem przedmiotu Problemy Decyzyjne w Logice, ale będzie też sporo innych rzeczy i osoby, które ten przedmiot zaliczyły mogą śmiało zapisać się na seminarium.
Niewykluczone, że spotkamy się z pewnymi problemami otwartymi, które będzie można próbować rozwiązać.
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński
- Nauczyciel: Krystian Bacławski
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
Wykład jest wprowadzeniem do programowania systemów wbudowanych. W ramach wykładu student zapozna się z architekturą popularnych mikrokontrolerów, nauczy się wykorzystywać ich peryferia do sterowania różnorodnymi urządzeniami zewnętrznymi, a także pozna popularne magistrale używane w systemach wbudowanych.
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
Strona WdI 2022/23
- Nauczyciel: Bartosz Bednarczyk
- Nauczyciel: Adam Gańczorz
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Aleksander Łukasiewicz
- Nauczyciel: Filip Zagórski
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Marek Szykuła
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Robert Ferens
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Robert Ferens
- Nauczyciel: Adam Gańczorz
- Nauczyciel: Mateusz Pyzik
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
- Nauczyciel: Artur Jeż
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
Wykład oferuje intensywne wprowadzenie do budowy i zasad działania komputerów z punktu widzenia programisty. Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni rozumieć jaki wpływ ma architektura komputera na wydajność aplikacji, które przyjdzie im implementować w praktyce zawodowej.
- Nauczyciel: Krystian Bacławski
- Nauczyciel: Robert Ferens
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
Celem wykładu jest omówienie zasad konstrukcji relacyjnych baz danych oraz opanowanie przez słuchaczy umiejętności profesjonalnej obsługi systemu baz danych od strony użytkownika.
- Nauczyciel: Małgorzata Biernacka
- Nauczyciel: Robert Ferens
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Jan Otop
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
C++ to obiektowo zorientowany język programowania. Został on zaprojektowany przez Bjerna Stroustrupa z myślą o programowaniu systemowym oraz do zaawansowanych obliczeń inżynierskich. Świadome używanie C++ do rozwiązywania problemów algorytmicznych daje dużo satysfakcji doświadczonym programistom, zwłaszcza dlatego, że generowany przez kompilator kod jest bardzo efektywny.
Celem kursu jest zapoznanie studentów z bogatą składnią języka C++, różnorodnymi technikami stosowanymi w programowaniu w C++ oraz z obszernymi fragmentami biblioteki STL.
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Robert Kraus
- Nauczyciel: Marek Piotrów
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek