- Nauczyciel: Artur Jeż
- Nauczyciel: Tomasz Jurdziński
- Nauczyciel: Witold Karczewski
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Przemysław Uznański
- Nauczyciel: Jarosław Byrka
- Nauczyciel: Piotr Wnuk-Lipiński
Wykład ma na celu zaznajomienie studentów z podstawowymi algorytmami i protokołami występującymi w obliczeniach rozproszonych. Rozważane są modele synchroniczne i asynchroniczne bez wspólnej pamięci. Główny model komunikacji, to wymiana komunikatów.
- Nauczyciel: Marek Piotrów
Wykład jest intensywnym wprowadzeniem do budowy i zasad działania komputerów z punktu widzenia programisty. Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni rozumieć jaki wpływ ma architektura komputera na wydajność aplikacji, które przyjdzie im implementować w praktyce zawodowej.
- Nauczyciel: Krystian Bacławski
- Nauczyciel: Emanuel Kieroński
- Nauczyciel: Artur Kraska
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Witold Charatonik
Celem wykładu jest omówienie zasad konstrukcji relacyjnych baz danych oraz opanowanie przez słuchaczy umiejętności profesjonalnej obsługi systemu baz danych od strony użytkownika.
- Nauczyciel: Paweł Laskoś-Grabowski
- Nauczyciel: Piotr Wieczorek
- Nauczyciel: Andrzej Łukaszewski
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Jerzy Marcinkowski
- Nauczyciel: Jan Otop
KD 2020
- Nauczyciel: Tomasz Jurdziński
- Nauczyciel: Krzysztof Loryś
- Nauczyciel: Grzegorz Stachowiak
Krzywe i powierzchnie to podstawowe obiekty grafiki komputerowej. To właśnie przy ich pomocy można modelować skomplikowane kształty i sceny, którym nadaje się później cechy realistyczne i wykorzystuje na przykład w tak modnej ostatnio animacji komputerowej.
Głównym celem wykładu jest przedstawienie podstawowych wiadomości na temat narzędzi pozwalających efektywnie reprezentować i modelować krzywe oraz powierzchnie różnego typu i wygładzać przy ich pomocy dane. Szczególny nacisk położony będzie na omówienie odpowiednich technik i algorytmów z tym związanych, które pozwolą uczestnikom zajęć przygotować własny edytor krzywych i powierzchni.
- Nauczyciel: Filip Chudy
- Nauczyciel: Paweł Woźny
- Nauczyciel: Michał Gańczorz
- Nauczyciel: Robert Kraus
- Nauczyciel: Marek Piotrów
- Nauczyciel: Paweł Rzechonek
- Nauczyciel: Przemysław Uznański
- Nauczyciel: Maciej Piróg
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
Kurs obecnie prowadzony zdalnie, opis i materiały do kursu na stronie https://e-edu.cko.uni.wroc.pl/course/view.php?id=689 (dostępne po zalogowaniu)
- Nauczyciel: Paweł Rajba
Wykład jest wprowadzeniem do projektowania układów cyfrowych. Celem wykładu jest nauczenie zasad rządzących funkcjonowaniem elektroniki cyfrowej oraz typowych rozwiązań stosowanych przy projektowaniu układów. Wiedza zdobyta na wykładzie pomoże w zrozumieniu zasady działania mikroprocesorów i mikrokontrolerów oraz zasad rządzących programowalnymi układami logicznymi FPGA.
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
- Nauczyciel: Witold Charatonik
- Nauczyciel: Tomasz Drab
- Nauczyciel: Piotr Lisowski
- Nauczyciel: Marek Materzok
- Nauczyciel: Piotr Ostropolski-Nalewaja
- Nauczyciel: Maciej Piróg
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Mateusz Pyzik
- Nauczyciel: Filip Sieczkowski
Intensywne wprowadzenie do języka C dla studentów znających podstawy programowania.
- Nauczyciel: Adam Kunysz
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
- Nauczyciel: Witold Kwaśnicki
- Nauczyciel: Jakub Wiśniewski
- Nauczyciel: Bartłomiej Dudek
- Nauczyciel: Paweł Gawrychowski
This is an advanced seminar devoted to bisimulation and coinduction, and their applications in the theory of programming languages and logic.
- Nauczyciel: Dariusz Biernacki
Podczas zajęć przedstawiane są zarówno podstawowe zagadnienia programowania obiektowego, jak również prezentowane są techniki implementacji popularnych struktur danych w wybranych obiektowych językach programowania. Pracownia przypisana do zajęć daje zarówno możliwość praktycznego zgłębiania wykładanych zagadnień w powszechnie stosowanych językach takich jak C# czy Java, jak i samodzielnego przygotowania analizy i projektu wybranego zagadnienia.
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
Wykład przeznaczony jest dla słuchaczy zainteresowanych poznaniem technologii wytwarzania oprogramowania na platformie Windows. Wykład obejmuje następujące obszary:
- Język C#
- Biblioteka standardowa platformy .NET
- Programowanie Win32/COM
Materiał wspomagający został zebrany i przygotowany w formie podręcznika, który jest na bieżąco aktualizowany i rozwijany.
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
- Nauczyciel: Rafał Nowak
Kontynuacja kursu programowania gier w silniku Unity3D, tym razem jako projekt zespołowy.
Studenci tworzą 4-7 osobowe grupy które pracują nad własną grą. Przynajmniej jedna z gier jest pisana pod system wirtualnej rzeczywistości HTC VIVE.
- Nauczyciel: Łukasz Piwowar
Wykład skierowany jest do przyszłych architektów i projektantów systemów informatycznych oraz do wszystkich programistów zainteresowanych udoskonaleniem swojego warsztatu. Celem wykładu jest zapoznanie studentów z kanonem współczesnych narzędzi w zakresie projektowania obiektowego oprogramowania.
Materiał wykładu obejmuje:
- język UML w zakresie wymaganym przez projekty analityczne i techniczne
- przegląd katalogu refaktoryzacji
- przegląd katalogu wzorców projektowych (GoF) (m.in. Observer, Builder, Bridge, State, Strategy, Facade, Adapter, Mediator, itd.)
- przegląd katalogu wzorców aplikacyjnych (m.in. Event Aggregator, Model-View-Controller, Model-View-Presenter, Object-Relational Mapping, Dependency Injection, Mock Object)
- przegląd katalogu wzorców architektonicznych (m.in. Single Sign-on, SOA, Enterprise Service Bus, Command-Query Responsibility Separation)
- Nauczyciel: Marcin Młotkowski
- Nauczyciel: Wiktor Zychla
Seminarium jest rozszerzeniem wykładu z analizy numerycznej. Jego celem jest zapoznanie uczestników z nowymi oraz z klasycznymi, ale nieomawianymi na wykładzie z analizy numerycznej, metodami i algorytmami numerycznymi rozwiązywania różnego rodzaju zadań matematyki obliczeniowej i grafiki komputerowej. Do zaliczenia zajęć konieczne będzie wygłoszenie referatu na temat ustalonej z prowadzącym seminarium metody numerycznej, jej zaimplementowanie i krytyczne przetestowanie.
- Nauczyciel: Paweł Woźny
Na wykładzie omawiane będą zagadnienia dotyczące organizacji jąder systemów operacyjnych z rodziny BSD (FreeBSD, NetBSD, DragonFlyBSD). Pojawią się referencje do jądra GNU/Linux, systemu czasu rzeczywistego FreeRTOS, mikrojąder z rodziny L4 i rozproszonych systemów operacyjnych (Plan9).
- Nauczyciel: Krystian Bacławski
- Nauczyciel: Krystian Bacławski
- Nauczyciel: Piotr Polesiuk
- Nauczyciel: Tomasz Wierzbicki
- Nauczyciel: Piotr Witkowski
Niniejszy wykład ma na celu przedstawienie najistotniejszych wątków sztucznej inteligencji, czyli dziedziny, która próbuje modelować zachowanie inteligentne i tworzyć systemy, które to zachowanie przejawiają.
- Nauczyciel: Jan Chorowski
- Nauczyciel: Jakub Kowalski
- Nauczyciel: Paweł Rychlikowski
- Nauczyciel: Michał Gańczorz
- Nauczyciel: Artur Jeż
- Nauczyciel: Leszek Grocholski
- Nauczyciel: Rafał Nowak